tiistai 8. marraskuuta 2016

Parimentorointiprosessin käynnistäminen

Parimentorointiprosessimme käynnistyi eMentorointi - koulutuksen lähipäivillä 13.9.2016. Ennen lähipäiviä mentorit olivat tehneet eMentorointi - videot, joissa mentorit kertoivat itsestään, osaamisestaan sekä siitä mitä he toivovat aktoreiltaan. Aktorit tutustuivat videoihin ennakkoon ja valitsivat mentorit, joiden esittelyvideo herätti aktoreissa mielenkiinnon. Yhteisessä eMentorointi lähipäivässä tutustuimme toisiimme enemmän, ryhmänä keskustellen. Esittelyvideoiden ja yhteisen keskustelun pohjalta muodostimme eMentorointi - parit (aktori – mentori). Tämän jälkeen tutustuminen jatkui parimentorointi keskusteluna.

Kuvahaun tulos haulle mentoriJo ensitapaamisessa oli tärkeää huomata, kuinka helppoa meidän oli keskustella keskenämme. Olemme innostuneita, aktiivisia ja hyvin puheliaita molemmat. Jo ensi hetkestä tuntui, että prosessistamme tulee mielenkiintoinen ja tulemme oppimaan toisiltamme paljon uutta. Se, että olemme eri aloilta, koemme vahvuudeksi. Poikkialaisuuden hyödyntäminen on tärkeää tämän päivän työelämässä ja sen avulla saadaan asioille uusia, moninaisia, näkökulmia.  

Lähipäivän aikana laadimme mentorointisopimuksen ja sovimme päivän, jolloin tapaamme ensimmäisen kerran. Sovimme, että ensimmäinen tapaaminen toteutuu kasvotusten ja tämän tapaamisen tavoitteena on laatia mentorointisuunnitelma. ”Kotitehtäväksi” meille jäi pohtia mentorointisuunnitelmaa ja sitä, mitä odotamme yhteiseltä mentorointiprosessiltamme.



 

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti